1.
Zbezne jsem si to tu procetl a to cemu jsem drive nevenoval takovou pozornost se vy venujete pro mne trosku prehnane do detailu. Ale tak to ma byt. No vsimnul jsem si, ze tu jako kvalitni druhy oleju padaji vsechny mozne typy, ale pritom nejbeznejsi a nejprodavanejsi olej 10w40, tu jako doporuceni neni vubec sklonovan.
Loni jsem si ho do sveho prvniho ojeteho- 189 000 km- osobniho fara poridil. Tedy TOTAL 10w 40. Chtěl jsem 5w, ale prodavač na mne vyštěkl: prosim vas na co. Nalejte 10w a to staci. Mam citroen 1,6 benzin. Jak se tedy s timhle druhem oleje popasovava tento starsi motor a jak by se mel s 5w?
Udelal jsem velkou chybu? Nebo je total 10w40 kvalitni dobry olej
2.
Tento olej najel cca 6500km Dostal jsem od kamarada SMT oil treatment od firmy GOLD EAGLE, coz je prisada vylepsujici cinnost starych vybehanych motoru. Zlepsuje emise, hlucnost, mazaci tesnici schopnosti a vykon. Neobsahuje teflon, slouceniny siry a chloru.
Vim, ze tohle vsechno je hovadina, aby se zlepsilo. Na zazraky neverim, ba naopak mam strach, jestli spis nemuze necemu uskodit?
Mohu podle vas, tedy nekoho kdo tomu rozumi tento pripravek BEZPECNE pouzit a byt v klidu, ze pokud necemu nepomuze, tak rozhodne nicemu neublizi? Je to tento:
http://www.autofam.cz/index.php?page=product&id=5808
DEKUJI
1. 10w40? 2. SMT OIL treatment
Moderátor: Colommbo
10W-40 stačí, ale 5W-40 je o pověstný fous lepší a do různých motorů i vhodnější (napínáky řemenu atp.) Totalu se netřeba bát, splňuje-li to, co tvé auto požaduje.
Co se týká přísad na GO motoru, tak jsem skeptik. Viděl jsem dlouhodobé testy teflonu a za pár tisíc byl ten motor v horším stavu než před aplikací.
Co se týká přísad na GO motoru, tak jsem skeptik. Viděl jsem dlouhodobé testy teflonu a za pár tisíc byl ten motor v horším stavu než před aplikací.
co říkáte na můj nápad. Dost často se uživatelé zmiňují, že tyto přípravky fungují, ale z krátkodobého hlediska. A že neví co se stane po ujetí x tisíc km. Co ho tam dát až na posledních cca 500 km a pak vylejt komplet a dát normální olej? Co radí odborník? Hoši já na to přijdu jak ho nevyhodit do koše
to radek111: začnu od bodu 2) pokud použiješ kvalitní olej, nepotřebuješ do něho žádné "speciální" přípravky. Ten olej je přesně "namíchán" od výrobce, a pokud do něj "něco" přidáš, tak sice můžeš jednu jeho vlastnost (možná) vylepšit, ale druhou zhoršíš. Je to "něco za něco" - můžeš "chemicky rozhodit" v tom oleji aditivaci.....
A bod 1) prodavač (pes?) má pravdu - 10w40 stačí / a Total kvalitní olej je, ale 5w40 je vhodnější pro studený start, a kratší jízdy. Výkonnostně jsou výborné oba, ale prostě na krátké popojíždění (pokud je to Tvůj případ), nebo na mrazivé starty (jestli nemáš garáž), je lepší 5w40, protože má lepší NÍZKOTEPLOTNÍ vlastnosti, a čerpatelnost při startu.....
A bod 1) prodavač (pes?) má pravdu - 10w40 stačí / a Total kvalitní olej je, ale 5w40 je vhodnější pro studený start, a kratší jízdy. Výkonnostně jsou výborné oba, ale prostě na krátké popojíždění (pokud je to Tvůj případ), nebo na mrazivé starty (jestli nemáš garáž), je lepší 5w40, protože má lepší NÍZKOTEPLOTNÍ vlastnosti, a čerpatelnost při startu.....
Ten Xeramic bych použil pokud bych měl motor před GO, nebo nachystaný jiný slušnější motor, za tu srandu by to stálo.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ky_mytus10
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ky_mytus10