1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Tak jsem jí objednal. Vzal jsem si tuhle:

https://www.aliexpress.com/item/Endosco ... 44929.html
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Durex »

Jen se zeptám. Podporuje tvůj telefon/tablet nebo zkrátka to zařízení,kam to budeš dávat OTG?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Jo určitě ano, už jsem měl takhle připojené leccos, třeba SDR. Spíš doufám, že ta kamerka půjde připojit k telefonu... :lol: :D :)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od lengy60 »

Jen si dovolím připodotknout,že naše služební htp v životě w50 neviděly,olej se měnil po 30 tkm 3xročně dostávaly neskutečný kartáč a všechny se dožily téměř 400.000 km.A pokud si dobře pamatuji,tak se jen na jedné měnila hlava,bo v případě problému se to zahazuje celé.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

No jenže běžný uživatel si nemůže dovolit zahodit celý auto za každým druhým rohem, a xx/50 proto, že při spalování CNG vyšší teplota....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Má pravdu předseda! "Teplota při vzplanutí zemního plynu je 537 °C (LPG 450 °C, benzin 340 °C, nafta 250 °C)."

lengy60: To by odpovídalo. V jedné diskuzi o CNG citigo jsem našel příspěvek člověka, který vystupoval jako někdo ze škoda nebo známý známého a napsal, že jsou ty 1.0 motory konstruované na cca 400 tis. km. Bylo to ale několik let na zpět, když byly citiga nové auta, prostě na ten facelift co byl do letoška. Jestli dělali nějaké změny v motoru v autech co teď jezdí, tak to nevím.

Každopádně jsem si před časem půjčoval větší CNG auto s koncernovým 1.4 tsi a říkali, že krom běžného servisu s tím nic nebylo. Spotřeba byla asi 5.5 kg/100 při dalniční 140 na tempomat s 6, koncern kára nepůsobila, že má najeto tolik, mělo nalítáno asi 180 tis. a pokuď se veme v potaz, že v půjčovně se k tomu chovaj asi uplně nejhůř jak můžou. Tak je to ukazatel, že CNG není uplně slepá ulička... :wink:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:No jenže běžný uživatel si nemůže dovolit zahodit celý auto za každým druhým rohem, a xx/50 proto, že při spalování CNG vyšší teplota....
Asi jsem to špatně napsal,ale bylo to myšleno tak,že v případě problémů se zahazuje celá hlava,ne auto. :D Pokud nedošlo k nějakým změnám,tak co si pamatuji,nešlo u HTP vyměnit ventily.Ne že by to nebylo technicky možné,ale jednoduše proto,že neexistovaly jako náhradní díl,takže výměna pouze celé kompletní hlavy,buď nové nebo repasované.A co se týče vyšší teploty,tak předpokládám,že příslušné motorové díly budou odlišné od motoru na benzín,podobně jako je to u motorů určené pro spalovaní ethanolu. :idea:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pedro »

Jen pro moji zvedavost. Kolik km mela ta " tvoje kombik 16v" co jsem znal,nez odesla,kam vlastne?
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od lengy60 »

425.000 km,kam a za kolik ji prodali netuším,ale měla čerstvou 1.TK.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pedro »

:wink:
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Zdravíčko,

tak se hlásím po 7 tis. km, předevčírem jsem to vyměnil i s gumama a jarním úklidem. Při té příležitosti jsem zjistil, že jsem si nějak tenkrát večer zamíchal kanystry a odjezdil jsem to teď na ten stáčený sudový MOL 5W-40 odsud z éšopu. No a úplně v pohodě... 8)

Olej jsem vypustil, nechal asi hoďku vykapat (je to nekonečné) a pak jsem ještě vteřinově otočil startérem. Nalil jsem tam dva litříky toho molu na vypláchnutí, nechal 15 min na volnoběh, vypustil a přišlo mi, že měl skoro stejnou barvu. V porovnání s dieselem nebo benzínákem, kdy by byl ten proplach olej skoro úplně černý, tak je to takové nezvyklé.. :shock:

A pak jsem tam dal ten Yacco 5W-50. Pocitově by pěkně hustej, když jsem to tam lil, ale žádné kaly nebo nějaká barevná nerovnoměrnost. Taky bylo mírně nad 0. Jen to prostě teklo pomaleji než ta 40, což je samozřejmě v pořádku, jen konstatuji..

Filtr jsem neměnil i když jich v zásobě mám několik. Ten olej co jsem vypouštěl byl skoro jak novej, tak mi to přišlo zbytečné. Vyměnil bych ho příště podle klasického serv. intervalu 15 tis. km, tedy příště.

Každopádně se nechám kdyžtak opět poučit. Vy měníte filtr pokaždé?

Přidávám ještě pár fotek pro srovnání.

Obrázek

Obrázek


P.S.: A USB kamerka slouží pěkně, sice to kokoti poštáci zašili na poště a málem to odeslali zpět, ale náhodou jsem se tam zašel zeptat osobně, tak jsem jí zachránil. V balíku byl odkaz na nějakou čínskou noname appku, která nebyla na klasickém androjdím dhopu Play, tak jsem zbystřil. No a samozřejmě to byl takový plíživý spyware. Chtělo to snad všechny povolení (kontakty, identitu atp), tak jsem to smazal. Po chvilce hledání z zkoušení jsem na Play našel nějakou open apku na ovládání kamere pres usb a šlape super. Jmenuje se USB Camera a má žluto černou ikonku. Jen teda žluťasové vědomě lžou v popisku a i když jsem kamerku kupoval jako HD s průměrem 7mm, tak mám menší rozliško. HD rozliško mají až ty tlustší 8 mm kamerky, ale jako nestěžuji si. Tak třeba to někomu pomůže.. :wink:

Obrázek
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od NOVON »

filip.díky: Barva klasicka pri provozu na plyn,to je v poho.Filtr po 7 tis.km neni myslím taky bezpodmínečné menit,v tomhle případe.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

filip.díky píše:....tak se hlásím po 7 tis. km....odjezdil jsem to teď na ten stáčený sudový MOL 5W-40 odsud z éšopu. No a úplně v pohodě....
Taky to v pohodě bylo :wink: Alfa a omega je včasná výměna. Bylo to přes zimu, a bylo to brzo vyměněno. Ta 5w50 (nebo 10w50) je zatížitelnější - ať už tou venkovní teplotou, jízdními podmínkami a vlastně i délkou intervalu. Ona by to dala i 5w30 ale v pohodě by byla tak 3 - 4 tkm, než by se začala výrazně opotřebovávat. Proto potřebuješ na svoje jízdy xw/40/50.... Dej teď xw50 a měň do 10-ti tkm :wink:
filip.díky píše:....Olej jsem vypustil, nechal asi hoďku vykapat (je to nekonečné) a pak jsem ještě vteřinově otočil startérem. Nalil jsem tam dva litříky toho molu na vypláchnutí, nechal 15 min na volnoběh....
:P :wink:
filip.díky píše:Filtr jsem neměnil i když jich v zásobě mám několik. Ten olej co jsem vypouštěl byl skoro jak novej, tak mi to přišlo zbytečné. Vyměnil bych ho příště podle klasického serv. intervalu 15 tis. km, tedy příště. Každopádně se nechám kdyžtak opět poučit. Vy měníte filtr pokaždé?
Filtr by to vydržet měl ale přijde mi to jako šetření na nesprávném místě. Píšeš vypuštěnej olej skoro novej, ale ve filtru "něco" bude, bo ten zachycuje nečistoty velikosti 10-15 μm a ty v oleji nevidíš. Já měním filtr pokaždé - i po 5-ti tisících "zimních" kilometrech....
filip.díky píše:....A pak jsem tam dal ten Yacco 5W-50....
Řekl bych že budeš spokojen :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Ahoj,

jo, šlape to dobře. Budu ještě sledovat spotřebu, jestli se to nějak nepohne nahoru díky hustšímu oleji, ale asi to bude zanedbatelné... :lol:

K tomu "Ten olej co jsem vypouštěl byl skoro jak novej.", tak tím sem trošku nešikovně myslel ty dva litry toho oleje na propláchnutí, které jsem tam nalil po tom co jsem vypustil olej na kterém bylo najeto těch cca 7 tis. km. Prostě v tom vyplach žádné saze nebo bordel nebyl. V první várce byla v hrnci nějaká usazenina vidět, ale stále přes to šlo vidět dno (když jsem to pak přelíval). U benzínáku nebo ropáku by to bylo bez šance. Takže filtr vyměním až na konci léta s tím, že na něm bude 7+10 a normální servis interval je 15 tis. km.

Jen teda takový postřeh, ty Yacco mají takový šikovně-nešikovný uzávěr, že to sice jde pěkně lít, ale dost toho oleje tam taky zůstane. Takže po vylití těch litrovek jsem je ještě vzal a otočil dnem vzhůru a z každé jsem ještě vyklep malého panáka oleje. Možná i proto, že když jsem to vylíval, tak byla fakt zima a měl jsem to v garáži. Škoda, že nedělají nějakou 5-10 l bandasku.

Třeba ten Mobil1 dělá 5w50 v 20l sudu a je to i za super cenu. Až dodělám ten MOL a 5l kanystr toho 5w-50 mobilu, tak to asi koupím, ale to bude tak za rok.

:wink: Každopádně vám pánové moc děkuji za rady a za průvodcovství v olejové světě, dost mi to pomohlo! :wink:

A ještě si tady přihodím, že jak ste si do mě na začátku rejpali, že citigo je na křáp, tak jsem byl teď v Hornbachu a naložil jsem tam bednu s vertikutátorem, velkou bednu s drtičkou větví, tři pytle vápna krabici s wapkou a nějaké drobnosti. No a ano, musím poklopit zadní sedačky, ale prostě se to taky vleze a odveze.. :P

Tak ať slouží!

P.S.: Všiml jsem si vedle v diskuzi nějakého panáčka co hledá olej do LPG fóbie, tak ho sem asi nasměrujte. Je to stejný ztracený případ jako já.. :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

filip.díky píše:....jsem byl teď v Hornbachu a naložil jsem tam bednu s vertikutátorem, velkou bednu s drtičkou větví, tři pytle vápna krabici s wapkou a nějaké drobnosti....
A Ty si se tam pak vešel taky :?: :P

Jinak mezi Tebou a oním "kolegou" je podstatný rozdíl :!: Ty jezdíš převážně dálnice s CNG, a on občas dálnice s LPG....:mrgreen: Dále jste se ale ztratili stejně :D :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět