1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Pedro »

Dekuji za pouceni. Teorii mam nastudovanou uz nekolik desetileti.
Dokonce na to mam i doklad ze skoly. Praxi synu poberes jen zas praxi a letama. Takze si spojil veci, spolu ne tolik související. Odpadni teplo... , hmotnost, aerodynamika..., výkon. Chuj s tym, je mi to fuk, navic vysvetlovat cosi...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

To je fakt sranda, jak má každej jinej názor haťapaťa. Jeden auto špatny, druhej dobrý, třetí neutrál.. :lol:

Tak jen hlásím, že ojly dorazily ok a hned. Vzal jsem 4 litry Yacco a Mobil. Ten Penrite vezmu až na léto. Je to tak, že ta 10W-50 je spíše pro teplejší počasí? :?:

Koupil jsem ještě spíše ze srandy vyčvachtávač motorů (Millers a Liqui), tak to tam cáknu do toho starého a vypustím. Vyměním filtr za nový a mám tu ještě zbytek staršího stáčeného MOL essence 5W-40, tak to tím "umyji" a nakonec dám ten Yacco pao/ester. Pítrs, to abys věděl, že si nědělám co chci a že tě poslouchám (topic s peugeotem)!

Stále mi ale vrtá v hlavě, jestli je lepší kupovat tyhle deluxe oleje a nebo prostě vzít tu nejlevnější 5W-40 (á 109 kč) a měnit 2x častěji, třeba po 5-6 tis. Norma u toho sedí a je to výměna za 350 korun...
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od jerome »

filip.díky píše:Stále mi ale vrtá v hlavě, jestli je lepší kupovat tyhle deluxe oleje a nebo prostě vzít tu nejlevnější 5W-40 (á 109 kč) a měnit 2x častěji, třeba po 5-6 tis. Norma u toho sedí a je to výměna za 350 korun...
Keby si mal klasicky stvorvalec tak ano,ale do prehrievajucej sa CNG hatapky radsej tieto deluxe nech stihaju mazat 8) Ale nic ti nebrani v tom vymenit ich tiez pri 5-6.000 km :D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Hm no tak teď jsem ještě objevil chybku. Mohl by admin prosím přepsat "1.0 HTP CNG citigo/Up" na "1.0 mpi CNG citigo/Up" prosím?

A pak budu moct napsat, že nemám žádné htp ale mpi. Jako!

*edit: Tady jsem našel docela dobré zhodnocení co a jak. Ani jedna špatná zkušenost. A to s těma pizza poslíčkama, tak pod to se podepíšu. Také jsem se jich ptal a říkali mi to samé + hůř jak oni s tím už nikdo jiný jezdit nebude. Schválně zkusím ještě objednat pizzu a zeptám se znova co a jak.. :D

https://forum.skodahome.cz/topic/122834 ... pi/?page=2
Naposledy upravil(a) filip.díky dne úte led 09, 2018 15:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od jerome »

Akurat som pozeral na webe a do Citiga isli naozaj motory s oznacenim MPi
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

to filip.díky: 10w50 je pro teplejší počasí, a pro teplotně hodně zatěžovaný motor. Ta 5w50 taky, ale v mrazu má lepší nízkoteplotní vlastnosti....
A pro Tvoje jízdní podmínky a pro CNG je ta "50" lepší / vhodnější.
A ano - pro motor je lepší častější výměna i levnějšího oleje než tam dlouho nechat "de luxe" oil. Já bych se držel té "padesátky", kde za levno v 5w50 Elf, příp. 10w50 Q8. Tam ale u Elfu nízké API, a u Q8 není VW norma. Tu má v 5w50 za dobrý peníz třeba Sunoco - byť "jen" 500.00.

A po proplachu motoru ho vypláchnout olejem je podle mě dobře - vyteče víc toho čističe ven :wink: ale dělat to při každé výměně mi přijde zbytečno.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Tak hlasím, že mám vyměníno. Olej tam byl nevím jaký, ale asi 5w-30 a najeto měl přesně 15,1 tisíc. Kupodivu nebyl úplně černý, šlo přes něj ještě trochu vidět, ale asi to bylo i tím, že jsem před týdnem dolíval, tak se to naředilo. Nechal jsem vykapat a dal ten MOL. Zítra budu celý den jezdit a pak to vypustím do extra kanystříku a nechám to na přespříště. Ono je to nové, tak to nešpiní. Vím, že to co dělám je v podstatě zbytečné, ale tak si zaexperimentuji se starším olejem, který nemám moc jak jinak využít. :roll:

Proč se vlastně dělá oil filtr takhle v té plechovce? Třeba pažout to má v takovém plastovém zvonu a kupuje se jen papírová vložka, což mi přijde praktičtější (víc eko, méně odpadu, lepší cena)...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Jerry3 »

Pravý opak je ideál.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od NOVON »

filip: Vložky filtru jsou na houno..Olej při provozu motoru nečerná tolik jako při benzínu,nebot plyn nedělá karbonové úsady,ale dříve degraduje jinak-kyselost...Olej je spíše do hněda..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Durex »

Ano,není nic horšího,než papírová vložka ...

Taky je pravda,že při spalování plynu nedochází k takovému tmavnutí oleje jako u benzínu,protože plyn jaksi nemůže nic oplachovat ... Takže nejčastější argument plynařů je ten,že nejen že jezdí levněji,ale ještě nemusí tak často měnit olej,protože jim nečerná,což je ten největší omyl!

Nevím jak u CNG,ale LPG dokáže pěkně zasvinit útroby motoru tak,jako by měli žloutenku ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Jj, jak píšete. CNG olej je pří výměně hnědý, při vypouštění stále mírně průhledný a není černě špinavý jako z benzínu či nafty.

No tak klidně se tam do toho kouknu, samotného by mě to zajímalo (jestli je to žluté, hnědé nebo fialové). Nemáte někdo nějakou zkušenost třeba s tímhle?

https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... ra+android
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od lefort »

Na tyhle kamery jsem taky koukal, kvalita obrazu je asi velký otazník, nicméně za dvě stovky ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od tonny »

Já něco takového nedávno kupoval a v pohodě. Mělo to samostatné vlákno.

Olej z benzínu černý? U nafty saze ano. U lpg je to zhruba stejné jak benzín, měnil jsem ale po 2, 3 a 6ti tkm, s čističem to ztmavlo ale pořád dohněda.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Durex »

Jasně,že může být olej v benzínovém motoru černý - už sem takovej vypouštěl. Jinak je hnědý až tmavohnědý. U LPG to není jako u benzínu. Na LPG sem najezdil cca 150 000 km a tak vím,že olej je žlutej,nebo žlutohnědej,po 10 000 km LPG vypadá jako po 2 000 km na benzín a má typickej zápach.

Jinak kamerka ok. Taky mám,ale dražší verzi a v pohodě. Už odhalila pár zadřených motorů a zanesených ventilů :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět