1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Durex »

Předně děkuji za odpověď ohledně výběru auta. Pokud k tomu máš takové důvody,nemohu říct ani popel. I když osobně bych se rozhodoval úplně jinak ...

Jinak pokud tedy je prioritou cena za provozní náklady,tak proč hned přemýšlet o olejích za 1200 - 2300 kč?

Navíc proč se ti tam dostal Repsol Moto Racing 4T 10W-50,který již podle názvu a Normy JASO MA je pro moto s mokrou spojkou ...?

Kouknul bych po:
Sunoco Synturo Sportivo 5W-50
Total Quartz Racing 10W-50
Q8 Formula F1 10W-50
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Jezevcik »

Jerry3 píše:S velikostí nemám žádný problém. Nového Jimnyho jsem ještě neviděl.
Nevím jak nový, ale mám pocit, že starý měl dokonce rám. Kdo by to byl čekal od takového prcka, co?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:Hlavně se mi líbí, jak jsme mu dali tipy, zejména Pitris včetně odkazu a ve výčtu tam ty oleje stejně nevidím.
No jo, člověk se snaží pomoct....
Pitris píše:Ano, raději 5w50 nebo 10w50. A API SN - pro alternativní paliva. V 5w50 má normu VW502 Yacco Galaxie, v 10w50 by ji mělo mít Penrite.
ovšem filip - byť v prvním příspěvku psal o normě VW502, tak si vybral "svoje" 10w60, 10w50, 5w50 a 4T olej, které 502 nemají :evil:
filip.díky píše:Prošel jsem si to dle toho co jste psali a našel jsem třeba tyhle. Seřazeno dle cen:
Tož ať si hukne :P a nalije si tam co uzná za gut.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Libor »

Tak sorry, Jerry3. Já měl Jimnyho 7 let. Rám, redukce, tuhé nápravy... Podle fotek a videa nového Jimnyho, bude mít stejný "spodek", tedy rám a tuhé nápravy. Bravo!
http://www.suzukiclub.cz/forum-tema/jimny-2018-75633

Omlouvám se za off topic.

K Cityně. Bez urážky. Proč chodíš pro rady zde, když máš pak stejně "svou hlavu", nechápu.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Jerry3 »

Že by opět další ...? :mrgreen:

Jinak Jimny je snad poslední mohykán ještě poctivé školy 4x4. Seznal jsem však, že by mi stačilo něco univerzálnějšího, abych se dostal "dozadu na zahradu" (místní pojmenování) s vozíkem pro dřevo.
filip.díky
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

bio
O.K. Smazal jsem to z toho hlavního vlákna, děkuji za upozornění.
-----
BigBang
Už jsem to tam doplnil. Přišlo mi jako blbost to duplikovat, když je to o příspěvěk nad tím. Pardón pardón! :lol:
-----
Pedro
:wink:
-----
Libor
Malé to je, ale když jsem si zkoušel třeba Fabii 3, tak jsem se do citiga vešel lépe hlavně kvůli té plastové píčovině v prostřed, která mě ve F3 tlačila zle do nohy/kolene. Ergonomie středových panelů je všeobecně hrozná. Ono se taky není čemu divit, když vidíte ty designéry aut s postavou a proporcemi normatizované české ženské, tak je jasno... :shock:
-----
Durex
Jo v poho není zač. Každej sme nějakej. Ty oleje jsem vypsal podle toho co jsem našel od nejlevnějšího po nejdražší. Chlapi tady psali různé, tak jsem tomu zkusil jít svým laickým způsobem trochu naproti. Né u všech se to povedlo... :shock:
Repsol pro motorky se tam dostal mou nepozorností. Vy mašinu máte, tak to vidíte hned já ne. Zapnul jsem si tady na eshopu filtr "racing oils" a nedošlo mi, že tam budou i oleje pro motorky.. :arrow: :shock: Ty oleje, které jste mi napsal jsem doplnil na první stránku, děkuji! :)
-----
Libor
Nebojte neurazím se. Jak jsem psal už předím. Představte si úplného debila co se v olejích nevyzná, jezdí v malém autě na CNG a zkouší se na profi fóru dopátrat co použít za motorový olej. Když se podívat pozorně na sousled, tak lidi začli psát 5w-50,10w-50 atp. Tak jsem na to reagoval a zkoušel jsem se tomu přiblížit. No a udělal jsem chyby, které jsem teď smazal a opravil. Není to o tom, že si tu stavím hlavu, ale o tom, že jsem laik.

Z jednoho příspěvku snad nejde dělat tyhle závěry ne? :shock:
-----
Pitris
Děkuji za rady, vezmu to co jste mi napsal a doporučil. :wink:

Objednám tedy Penrite, Yacco a třeba ten Mobil1 a ještě něco? Klidně teď koupím 4-5 různých a udělám nějaký domácí test. Samotného mě to zajímá...
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Libor »

V pohodě. Všechny tři jmenované oleje (mj. zmiňované v závěru) jsou vynikající, dál bych nebádal, odvedou perfektní službu. Aby člověk poznal opravdu pozorovatelný rozdíl, musela by se dělat rozborka motoru, proměřit opotřebení, dejme tomu ve flotile těchto vozidel. Mimochodem, má Cityna teploměr oleje? To by pomohlo pomoci také "trochu" v tom Tvém testu.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
filip.díky
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Hm no na tom "pulubním počítači" je digi kontrolka s teplotou, ale to asi bude teplota chladící kapaliny a né teplota oleje. Pak to ještě ukazuje modrou kontrolkou, že je motor po nastartování studený. Ono to totiž startuje na benzín a pak se to po chvilce neznatelně přepne na plyn.

Ten motůrek se ohřeje hrozně rychle, během 5-7 minut to většinou zhasne. Ale je mi jasné, že prohřátí bloku trvá ještě o něco déle. Ono to celé ještě souvisí s tím start-stop šílenstvím, kdy když je to studené, tak se to z počátku nevypíná..

Já si ty teploty přesně nepamatuji, tak jsem si to teď půjčil z jiného fóra. Je to asi nějak takhle https://forum.skodahome.cz/topic/135487 ... i-kapaliny.

na 90 C po cca 5km cca 9 minut
na 40-50 po cca 3 minutách
auto začíná topit při 40 C

Jsou to ale hodnoty u benzínáku. Přijde mi, že u CNG to mám o nějakou tu minutu rychleji a záleží i na stylu jízdy.

Mám i OBDII, tak můžu zapátrat, jestli to neukáže něco navíc v telefonu.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od NOVON »

No a co ten YACCO GALAXIE 5W-40.Proc tam cpat hned 5W-50 ?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od BigBang »

protože jsme to poradili bo „dálniční jízdy a slabý motór“ :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Pedro »

Slaby? Na vozeni vetru a jednoho cloveka? Lehke aerodynamické vozidlo Sharan v nafte je na tom lip?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše:Proc tam cpat hned 5W-50 ?
Protože CNG, převážně dálnice a autíčko nešetří. To teplotní zatížení motůrku bude 'trošku vejš'....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Misojogi »

Jinak pokud tedy je prioritou cena za provozní náklady,tak proč hned přemýšlet o olejích za 1200 - 2300 kč?
aby to auto s nizkymi prevadzkovymi nakladmi dlho vydrzalo bez poruchy :D
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od Jerry3 »

Co je to "dlouho"?
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 HTP CNG citigo/Up

Příspěvek od BigBang »

Pedro píše:Slaby? Na vozeni vetru a jednoho cloveka? Lehke aerodynamické vozidlo Sharan v nafte je na tom lip?
Je na tom líp pohledem motoru, protože PDčko je účinnější, tzn. méně odpadního tepla :idea: Proč myslíš, že jsem to napsal do uvozovek? „Padesátku“ jsem jezdil s klasickým HTP v těžším autě a dostávalo občas kouř. Škoda je, že Citigo nemá teploměr oleje. To by bylo hned od čeho se odpíchnout. Nicméně si myslím, že půjde vyčítat z diagnostický zásuvky :idea:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět