0W40 vs 5W40
Moderátor: Colommbo
0W40 vs 5W40
viete mi povedať aký je podstatný rozdiel medzi týmito dvoma typmi olejov? myslím samozrejme iné veci ako len viskozita pri mínus teplotách... technologia výroby?
Je tam dosť podstatný cenový skok tak by som rád vedel či je to o toľko "lepšie"...
Je tam dosť podstatný cenový skok tak by som rád vedel či je to o toľko "lepšie"...
Re: 0W40 vs 5W40
Technologie výroby prakticky všech olejů je stejná, čili tam rozdíl nehledej. Rozdíl je v použitých základových olejích a aditivech a dejme tomu taky v objemech vyrobeného oleje.
Re: 0W40 vs 5W40
Overené to nemám, takže to ber ako JPP: pre 0W-40 sa oproti bežným 5W-40-kám používajú lepšie základové oleje.
Re: 0W40 vs 5W40
mam v aute pouzity 0W40 namiesto 5W40
.
.
a spokojnost
.
.
a spokojnost
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: 0W40 vs 5W40
.
.
Bol by som zvedavy, ci by si si vsimol nejaky rozdiel, keby som ti tajne vymenil tvoju 0W-40ku za 5W-40ku
.
Bol by som zvedavy, ci by si si vsimol nejaky rozdiel, keby som ti tajne vymenil tvoju 0W-40ku za 5W-40ku
Re: 0W40 vs 5W40
tou technologoiu výroby som myslel presne " iné základové oleje, iné aditíva" ....
Opravte ma - tak laicky mi 5W40 pripadá ako " do obyčajného olejíčka hodíme niečo čo zmení viskozitu " a 0W40 je akoby receptúra úplne iná - varená len pre túto viskozitu?
Pýtam sa preto lebo som prešiel z 10W40 na 5W40 - už pár rokov a vždy sa nájde nejaký ten výpredaj 0W40... prevádzku mám na to vcelku vhodnú - relat. časté štarty, autá parkované vonku....
Opravte ma - tak laicky mi 5W40 pripadá ako " do obyčajného olejíčka hodíme niečo čo zmení viskozitu " a 0W40 je akoby receptúra úplne iná - varená len pre túto viskozitu?
Pýtam sa preto lebo som prešiel z 10W40 na 5W40 - už pár rokov a vždy sa nájde nejaký ten výpredaj 0W40... prevádzku mám na to vcelku vhodnú - relat. časté štarty, autá parkované vonku....
Re: 0W40 vs 5W40
Ja jazdím na 0W oleje od začiatku a zatiaľ spokojnosť. Reťaz mi pri štarte nedrnčí ako iným majiteľom rovnakej motorizácie a to mám ešte pôvodnú reťaz (niekto ju mal menenú už aj 2x). Asi tam nejaký rozdiel v rýchlosti natlakovania studeného oleja bude. Teraz som mal síce 2x Motul (mal som ho za super cenu), ale plánujem sa vrátiť ku Mobil 1 New Life 0W-40. Dá sa kúpiť za nejakých 8 €, čo nie je o moc viac ako cena lepšej 5W-40-ky. Potom ešte Shell má 0W-40-ku, ktorá sa dá zohnať dokonca aj pod 8 € za liter. Pri tých častých studených štartoch, alebo krátkych jazdách je 0W olej do motora určte dobrá voľba.
Re: 0W40 vs 5W40
Taky mám za to, že mezi 5w a 0w je rozdíl v použitých základových olejích a v aditivech....
Ale znatelný rozdíl mezi těmito "zimními viskozitami" bude (při startu) až tak od -10°C dolů.
Ale znatelný rozdíl mezi těmito "zimními viskozitami" bude (při startu) až tak od -10°C dolů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 0W40 vs 5W40
zacal som len tuto zimu a pravdupovediac mrazuvzdornost som az tak nevyuzilBol by som zvedavy, ci by si si vsimol nejaky rozdiel, keby som ti tajne vymenil tvoju 0W-40ku za 5W-40ku
znatelný rozdíl mezi těmito "zimními viskozitami" bude (při startu) až tak od -10°C dolů.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: 0W40 vs 5W40
Když přímo zareaguji na úplně první příspěvek tohoto vlákna, tak mě by prvotně zajímalo, z jaké třídy základového oleje byl vyroben.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 0W40 vs 5W40
Velmi zkráceně napsáno. A i pro ...,no...
než jsem končil v oboru,nebyly oleje 0w ještě v plném rozmachu. Ale už tenkrát nám na školeních oil machři říkali,že mají a nějakou dobu míti budou,jiný základ a aditivaci.
Protože v té době,5w byla hodně vytuněná 10w,která ale po pár tisícich ztrácela zimní hodnoty a i ničila letní číslo.
To prý,dodnes platí i u 5w-50. Moc velký rozsah. Kočkopes. Ale pro CZ ideál.
0w musí mít jiné složení,než 5w. Proto jsou i dražší. Fakt si zimní vlastnosti ponechávají dosti dlouho.
Ale zas,ideál pro zimní státy,0w-30 OK. 0W-40 no dejme tomu.
Cenový rozdíl býti musí,jenže ,prý,nikoliv tak vysoký. Chceš zimní OK oil,zaplatit nutno.
Psáno jest pro normální klasické motory do cca poloviny prvniho desetiletí 21.století.
Bylo,ač se zde dost lidí oprudí,zdůrazňováno,že nejlépe jsou na tom Japonské motory a jejich licence,Korea...,protože nepotřebují ani zvláště výkonné normy,specifikace,ani za každou cenu dodržovat SAE,jen měnit častěji a k tomu alespoň ob 1-2 výměny,i filtr.
Totéž ovšem platilo i o Evropských motorech,ale SAe bylo více náchylné. No a pak přišly normy firem a bylo to v chejni.
A dorazily to šaškové s EKO.
Jenže to už je mimo mé znalosti. Přenechám řídké a mladší generaci.
než jsem končil v oboru,nebyly oleje 0w ještě v plném rozmachu. Ale už tenkrát nám na školeních oil machři říkali,že mají a nějakou dobu míti budou,jiný základ a aditivaci.
Protože v té době,5w byla hodně vytuněná 10w,která ale po pár tisícich ztrácela zimní hodnoty a i ničila letní číslo.
To prý,dodnes platí i u 5w-50. Moc velký rozsah. Kočkopes. Ale pro CZ ideál.
0w musí mít jiné složení,než 5w. Proto jsou i dražší. Fakt si zimní vlastnosti ponechávají dosti dlouho.
Ale zas,ideál pro zimní státy,0w-30 OK. 0W-40 no dejme tomu.
Cenový rozdíl býti musí,jenže ,prý,nikoliv tak vysoký. Chceš zimní OK oil,zaplatit nutno.
Psáno jest pro normální klasické motory do cca poloviny prvniho desetiletí 21.století.
Bylo,ač se zde dost lidí oprudí,zdůrazňováno,že nejlépe jsou na tom Japonské motory a jejich licence,Korea...,protože nepotřebují ani zvláště výkonné normy,specifikace,ani za každou cenu dodržovat SAE,jen měnit častěji a k tomu alespoň ob 1-2 výměny,i filtr.
Totéž ovšem platilo i o Evropských motorech,ale SAe bylo více náchylné. No a pak přišly normy firem a bylo to v chejni.
A dorazily to šaškové s EKO.
Jenže to už je mimo mé znalosti. Přenechám řídké a mladší generaci.
Re: 0W40 vs 5W40
Presne! Tuto zimu nebola zimaMisojogi píše: zacal som len tuto zimu a pravdupovediac mrazuvzdornost som az tak nevyuzil
Re: 0W40 vs 5W40
AHOJ,
řeším vhodnou volbu oleje. Jezdím 80% krátké jízdy po městě do 3km, zbytek dálnice - do 140km/h. Jedná se o auto: Š.Octavia rv. 2001, 2.0i 85kw. Doposud jsem používal/m MOTUL X-CESS 5w40 - spotřeba tohoto oleje na 10 000km je 0,75-1l, Olej měním co 10 000KM / 1 rok. Tak přemýšlím jestli místo Motulu nezačít používat Mobil 0w40 - jsou totiž ve stejné - podobné relaci. Na druhou stranu si říkám, že je to starý motor, jestli to s tou 0w40 nebude motor "klepat"
řeším vhodnou volbu oleje. Jezdím 80% krátké jízdy po městě do 3km, zbytek dálnice - do 140km/h. Jedná se o auto: Š.Octavia rv. 2001, 2.0i 85kw. Doposud jsem používal/m MOTUL X-CESS 5w40 - spotřeba tohoto oleje na 10 000km je 0,75-1l, Olej měním co 10 000KM / 1 rok. Tak přemýšlím jestli místo Motulu nezačít používat Mobil 0w40 - jsou totiž ve stejné - podobné relaci. Na druhou stranu si říkám, že je to starý motor, jestli to s tou 0w40 nebude motor "klepat"
Re: 0W40 vs 5W40
Ten 0W40 bude o nieco redsi tj mohol by byt motor o nieco viac pocut hlavne v lete. Ja si myslim ze tym Motulom a pravidelnou vymenou nemozes nic lepsie v nasej klime pre motor uz urobit Ja osobne by som nespekuloval
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: 0W40 vs 5W40
to SPEEDY: Můžeš jednou Mobil1 0w40 zkusit - pokud by měl být motor hlučnější, tak snad jen těsně po startu / na rozdíl od jeroma si to nemyslím, ale MOTUL X-CESS 5w40 a výměna po 10-ti tkm je
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF