0,00 Kč

0 položek

Oleje.cz - svět maziv

Obchodní podmínky

Home   >  Oleje Info   >  Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) společnosti EKOLUBE, s.r.o provozovatele portálu Oleje.cz

1. Základní ustanovení

Tyto VOP upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost EKOLUBE, s.r.o. jako prodávající a na straně druhé je kupující, který může být i spotřebitelem. Další informace o prodávajícím jsou uvedeny na webové stránce www.oleje.cz v sekci „Kontakty“.

  • Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
  • Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba v platném a účinném znění, jakož i předpisy souvisejícími.

Podnikatelem se rozumí:

  • osoba zapsaná v obchodním rejstříku, 
  • osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění, 
  • osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů, a 
  • osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.

Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, který je podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, jakož i předpisy souvisejícími. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a individuální smlouvou, má přednost text smlouvy. 

Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Kupující souhlasí, aby mu byla účtenka doručena elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

Kupní smlouva 

Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím spotřebitelem a přijetím objednávky prodávajícím. Toto přijetí prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Přílohou tohoto potvrzení je aktuální znění VOP a reklamačního řádu prodávajícího. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.

Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle platného práva České republiky a budou řešeny soudy České republiky. Tím nejsou dotčeny případy, kdy kupujícím bude spotřebitel a bude mít obvyklé bydliště v jiném státě než České republice a volba práva či prorogace soudu nebudou přípustné.      

Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto VOP jsou k dispozici na jednotlivých portálech prodávajícího a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. 

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá.

2. Možnosti dopravy a dodací lhůty

Doprava po České republice

Výrobky jsou dodávány v ČR expresní balíkovou službou PPL, zásilkovou službou kurýr Českých drah pro speciální zásilky, velkoobjemovou dopravní službou, případně je možné využít výhodného osobního odběru ve firemní prodejně v Brně na Pražákové 10. (mapa).

Doprava na Slovensko

Dodání na Slovensko je možné realizovat pomocí služby PPL.

Dodání je možné pouze při platbě převodem (předem) nebo platební kartou online (přes internet), přičemž celková hmotnost zásilky nesmí přesáhnout 20 kg. Pro platbu v EUR doporučujeme použít náš EURO účet, viz kontakty.

Pro Slovenské firmy: Zboží se účtuje bez DPH (osvobozeno podle §9 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb. O dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších právních předpisů), dokladem je standardní faktura. Pro osvobození od DPH je nutné podepsat "Čestné prohlášení" (vystavujeme my) o vývozu zboží do zahraničí.

Poznámka: Při platbě kartou online na Slovensko není možné účtovat ceny za zboží bez DPH.

Doprava po světě

Dodání zboží do zahraničí (mimo SR) je podmíněno individuální dohodou.

 

Dodavatel se zavazuje odeslat zboží v rámci ČR a SR bezodkladně po obdržení objednávky, maximálně ve lhůtě do 72 hodin (tří prac. dnů) od příjmu dokladu o zaplacení objednávky. Dodavatel neručí za škodu způsobenou pozdním dodáním dopravcem. Dodavatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, pokud nebude moci z kapacitních důvodů odeslat výrobek ve lhůtě 72 hodin (nevztahuje se na zboží označené slovy "Na objednávku"). Zákazník bude o odstoupení informován do 48 hodin od obdržení objednávky. Ke každé zásilce bude přiložen daňový doklad.

3. Platební podmínky

Na našem e-shopu jsou k dispozici tyto možnosti plateb

  • Platba dobírkou (při převzetí balíku) - Vybrané zboží zaplatíte na poště nebo poštovnímu doručovateli v okamžiku převzetí zboží.
  • Platba převodem (předem) - Nejprve musíte zboží zaplatit převodem příslušné částky na náš bankovní účet. Po odeslání objednávky Vám bude přiděleno identifikační číslo. Pečlivě si jej opište a uveďte při platbě bankovním převodem jako variabilní symbol.
  • Platba převodem ONLINE pomocí PayU - Moderní online platební systém umožňující okamžitý převod finančních prostředků a tedy i okamžité vyřízení a odeslání vaší objednávky. Pokud chcete využít tuto platební metodu, stačí, když při výběru platby zvolíte ze seznamu podporovaných bank tu, u které máte zřízené internetové bankovnictví. Systém vás po odeslání objednávky přesměruje na stránky e-bankingu vaší banky, kde se přihlásíte a potvrdíte odeslání již před vyplněného platebního příkazu. O výsledku transakce budete ihned informováni.
  • Platba kartou ONLINE (přes internet) - Pokud vlastníte platební kartu, která umožňuje platby na internetu (máte-li pochybnosti, informujte se u své banky), můžete ji využít k úhradě zboží online. Na konci objednávky jen zadáte své dvanáctimístné číslo karty, datum platnosti a ověřovací CVC/CVV kód.
    Pro realizaci plateb využíváme nejmodernější systém (3D Secure od společnosti Global Payments Europe). Vaše citlivé údaje o kartě jsou chráněny šifrováním SSL a přístup k nim má pouze vaše banka. Více informací o platbě kartou online.
  • Platba v hotovosti nebo platební kartou přímo na prodejně - Lze použít při osobním odběru zboží.

    Při osobním odběru můžete zaplatit zboží v hotovosti nebo platební kartou, a to bez jakéhokoliv poplatku.
    Pro platby na prodejně akceptujeme tyto platební karty:
    MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic, VISA, Diners Club, Visa Electron
    Akceptujeme také bezkontaktní bankovní platební karty!
    akceptujeme kreditní karty
  • Platba ONLINE pomocí služby PayPal - Online platební systém umožňující okamžitý převod prostředků a tedy i rychlé vyřízení a odeslání objednávky. Pokud zvolíte tuto platební metodu, budete po úspěšném dokončení objednávky přesměrováni na stránky PayPal.com, kde se přihlásíte a potvrdíte před vyplněnou platbu. O výsledku transakce budete ihned informováni.

4. Cena dopravy

Pokud zvolíte jiný způsob doručení zboží než osobní odběr, je nutné počítat s poplatkem za poštovné a balné. Tento poplatek se Vám automaticky vypočítá podle druhu dopravy a platby ještě před odesláním objednávky.

Tabulka možných způsobů úhrady zboží a ceny jeho přepravy:

Způsob platby

Způsob dopravy a její cena

Balík PPL (ČR) *

Zásilková služba - Kurýr Českých drah (ČR)**

Velkoobjemová zásilková služba (ČR)**

Balík PPL na Slovensko

Osobní odběr na prodejně

Platba dobírkou (při převzetí balíku)

119 Kč s DPH

-

1.243 Kč s DPH

-

-

Platba převodem (předem)

99 Kč s DPH

999 Kč s DPH

1.195 Kč s DPH

199 Kč s DPH

0 Kč

Platba kartou/PayU/PayPal online (přes internet)

99 Kč s DPH

999 Kč s DPH

1.195 Kč s DPH

199 Kč s DPH

0 Kč

Platba v hotovosti nebo platební kartou přímo na prodejně

-

-

-

-

0 Kč

a navíc 5 % sleva z celkové ceny nákupu!

Libovolný způsob platby s celkovou částkou >2000 Kč s DPH a váhou pod 20 kg

0 Kč

-

-

-

-

Parametry zásilky

Způsob dopravy a její parametry

Balík PPL (ČR) *

Zásilková služba - Kurýr Českých drah (ČR)**

Velkoobjemová zásilková služba (ČR)**

Balík PPL na Slovensko

Osobní odběr na prodejně

Maximální hmotnost **

20 kg

10 kg

180 kg

20 kg

Neomezená

Dodací lhůta (od odeslání dodavatelem)

2 dny

24 - 48 hodin (v pracovní dny)

2 dny

3 dny

Zboží vedené jako "Skladem" je k vyzvednutí na prodejně v pracovní době obvykle ihned po odeslání objednávky

Poznámka:
* Pro dodání zboží zásilkovou službou vyžadujeme telefonické spojení na zákazníka. Naší smluvní zásilkovou službou je firma PPL, osobní vyzvednutí je možné na pobočkách ParcelShop, seznam zde: www.pplparcelshop.cz
** Po individuální dohodě je možno dodat větší než udávané hmotnosti zásilek.
Seznam míst pro vyzvednutí zásilky kurýrem Českých drah je uveden zde https://www.cd.cz/cd-kuryr/-26865/

doprava zdarma
Pokud cena vašeho nákupu přesáhne částku 2000 Kč včetně DPH a má celkovou váhu do 20 kg, neplatíte za dopravu po celé ČR!

5. Reklamace

Dodá-li prodávající zboží na místo určené kupujícím, převezme kupující zboží při dodání, v ostatních případech převezme kupující zboží při prodeji. Převzetím koupeného zboží nabývá kupující ke zboží vlastnické právo.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady (ust. § 2161 OZ).

Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se u zboží vyskytne, na základě ust. § 2165 OZ a v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba zákony v platném a účinném znění. Případné reklamace vyřídíme ke spokojenosti zákazníka individuální dohodou s kupujícím.

Reklamace nalévaného zboží

Nelze uplatňovat dodatečně reklamaci na zboží, které bylo načerpáno do vlastního zákazníkem přineseného obalu (nádoby). V případě zboží nalévaného do nového - u prodávajícího zakoupeného obalu - lze uplatnit reklamaci (případně vrátit zboží) pouze tehdy, nebyl-li porušen uzávěr zboží a trhací plomba uzávěru obalu.

6. Možnost vrácení zboží bez udání důvodu

Uzavření smlouvy prostředky komunikace na dálku – sdělení prodávajícího před uzavřením smlouvy dle ust.§ 1820 OZ:

Kupující, který využije práva na odstoupení od uzavřené smlouvy, ponese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, pokud nemůže být zboží vráceno pro svoji povahu obvyklou poštovní cestou.

Právo na odstoupení od smlouvy kupujícímu zaniká v případě, že dodané zboží bylo po dodání nenávratně smíšeno s jiným zbožím. (ust. § 1837,písm.e), a dále pak v případě zboží vyňatého z původního obalu (§1837, písm.g) OZ.

Zákazník má právo v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku od kupní smlouvy odstoupit, vrátit zboží bez udání důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží.  Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu prokazatelně doručeno do třiceti(30) dnů od převzetí zboží, a to na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího.

V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do deseti (10) pracovních dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu. V případě, že zákazník poruší povinnost dle předchozí věty, vzniká prodávajícímu nárok na jednorázovou smluvní pokutu v částce odpovídající hodnotě zboží, které bylo předmětem kupní smlouvy. Zboží musí být prodávajícímu vráceno nepoškozené, neopotřebené a v původním obalu.

Prodávající po obdržení vráceného nepoškozeného a neopotřebeného zboží vrátí zákazníkovi částku odpovídající plné kupní ceně (včetně přepravních nákladů) na jím uvedené číslo bankovního účtu, případně v hotovosti poštovní složenkou či jinak na základě vzájemné dohody, a to nejpozději do třiceti (30) dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající má právo na stržení adekvátní částky z ceny zboží na úhradu nákladů spojených nahrazením poškozených obalových materiálů výrobku.

Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

7. Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího

Prodávající má právo od kupní smlouvy odstoupit, stane-li se plnění smlouvy nemožné. K těmto případům může dojít zejména z důvodu vyprodání zboží, které je předmětem smlouvy, dále pak v případech kdy zákazník není schopen finančně plnit podmínky kupní smlouvy, nebo odmítne-li převzít objednané zboží. Prodávající si dále vyhrazuje právo od smlouvy odstoupit v případě zjevné chyby v ceně za předmět smlouvy.

Ve všech těchto případech je zákazník o této skutečnosti obratem telefonicky nebo písemně informován. V případě, že zákazník již uhradil platbu za předmět smlouvy, bude mu prodávajícím bez prodlení vrácena zpět na účet.

8. Možnost zrušení objednávky

Zákazník má právo provést storno objednávky nebo její části, a to prostřednictvím uvedených kontaktů e-shopu. Objednávka se považuje za stornovanou v okamžiku přijetí storna pracovníkem e-shopu.

9. Ochrana osobních údajů

Internetový obchod Oleje.cz si váží důvěry zákazníka a zavazuje se, že bude chránit data, která byla uvedena při realizaci objednávky.

Adresní a identifikační údaje včetně kontaktů mohou být využity pouze provozovatelem internetového obchodu Oleje.cz, a to pouze pro účely statistického zpracování, přímé komunikace se zákazníkem, případně zasílání obchodních sdělení a nabídek internetového obchodu Oleje.cz.

V rámci monitoringu spokojenosti zákazníků může provozovatel předat e-mailovou adresu zákazníka provozovateli Heureka.cz. Heureka.cz rozesílá dotazníky spokojenosti zákazníka s Oleje.cz. Žádné jiné e-maily nemůže Heureka.cz rozesílat ani poskytnout adresu třetí straně.

V rámci realizace objednávky jsou dílčí údaje poskytovány partnerům, kteří jsou přímými dodavateli zboží, přepravním společnostem a zpracovateli online plateb.

10. Novinky e-mailem

Zákazník souhlasí, že mu provozovatel může zasílat novinky e-mailem. V každém takovém informačním e-mailu je na konci uveden odkaz, kterým lze odběr novinek zrušit. Toto zrušení lze provést také v administraci.

E-mail s novinkami bude zákazníka informovat o aktualitách z oblasti olejů, přísad a maziv obecně a může prezentovat akční zboží.

11. Obal

Za obaly od všech balených výrobků byl, pod identifikačním číslem EK-F05020184, uhrazen servisní poplatek za zajištění zpětného odběru a využití obalového odpadu.

12. Závěrečná ustanovení

Zaškrtnutím souhlasu s výše uvedenými obchodními podmínkami v průběhu odeslání objednávky povoluje zákazník i používání svých osobních údajů v popsaném rozsahu.

 


Pokud máte v jakémkoli bodě našeho provozního řádu nejasnosti, pochybnosti, či vám některá jeho část nevyhovuje, kontaktujte nás. Snažíme se vyjít zákazníkovi maximálně vstříc v zájmu jeho spokojenosti.

Výše uvedený nákupní řád je platný od 1.4.2017 včetně.

Tým Oleje.cz

Zeptat se prodavače

Jméno: *
Příjmení: *
Váš e-mail: *
Předmět dotazu:
Dotaz: *

Položky označené * je nutné vyplnit.

Doporučit produkt

Vaše jméno: *
E-mail příjemce: *
Předmět e-mailu:
Začátek e-mailu:
Vaše poznámka:

Položky označené * je nutné vyplnit.